November 2, 2012

Tempahan Kek Minggu Ini

Hari ni buat delivery kek ke Bandar Baru Bangi.  Kek Maddy yang saya buat petang semalam... Memang rezekilah kalau saya dapat buat penghantaran.  Sementara Fawwaz masih sekolah dan hubby ada minggu ni.. Kalau dah cuti nanti, mungkin dah tak dapat buat.. Customer kena pick up sendiri ke Anjung Hijo ni..

2 biji cheesecake.. 
Suka sangat sebab yg ke-2 tu jadi elok macam ni.  Dah 3 kali kebelakangan ni duk merekah je

2 biji chocolate moist size kecik.. Takde deko macam selalu.. tuang ganache je. Boleh colet2 yg meleleh tu.. hehe.


Tengahari tadi cousinku, Cik Baity datang.. Ambil pau dan karipapnya yg ditempah.  Dia ingat boleh pilih2 extra lagi kat dalam freezer tu.. Rupanya semua dah berpunya hehehe.  Itupun tak siap lagi.. Esok baru nak menguli satu batch pau utk habiskan tempahan cik A. Hari tu dah siapkan dalam 15 pek kot.. Tadi cik Y pulak dah buat pesanan baru.. saya cut n paste "Harteeee.... next week jgn lupa sediakan stok PAU aku ye... PAU KAYA dan KACANG MERAH... tak kesah lah berapa yang dapat... tetapi kalau jari jemari mu sudah tidak larat... enggak apa bukkk... Saje je Mau bikin stok cuti sekolah... Kalau anak2 aku lapar.. kasi makan PAU je... bertuah punya IBU... hehehe" :D

Haaa... punya manja dia panggil nama akak...hihi! Ni paling2 10 pek nih!! Kalau larat 20 pek pun takpe.. Tengoklah ye sahabat.. Minggu depan banyak projek hujung persekolahan. Tak dapat banyak, sikit jadilah. Untuk kenang-kenangan sebelum ku membungkus semua peralatan sobss!!!  Dr Azizan kata, buatlah bisnes yang boleh menyelesaikan masalah orang.. Inilah yg saya buat sekarang.  Cuma kederat je kadang tak mampu.. Keayuan kena jaga jugak dalam sibuk menguli dan menggodek tepung ni lalalaaa...

No comments: