September 28, 2012

Ombre Cake

Sebelum tido nak tunjuk projek saya petang ni.. Sementara tunggu kawan Ima datang pick up pau.  Dah lama saya nak buat, tapi tak sempat.. Dah buat pun buat kesilapan.  Tapi takpe, ini baru yg pertama.. ;)

Frosting guna fresh cream je... sebab dah ada yg siap kat dalam freezer tu (balance haritu..).  Perabis malam ni..
  
Color tak berapa nampak laa.. Sebab saya gatal2 nak letak serbuk koko la ni... Walau sikit, rosak susu sebelanga.. eh?!! :D

Filling dengan coffee buttercream n choc ganache je.. nak abiskan balance buat opera cake haritu.  Pakat buat clearance je.  Tapi sebenarnya akak kesal sebab tak guna cream cheese.. Padahal tinggal sapu je sebab dah ada.. :(

Resipinya saya guna adunan red velvet.. Tu yg gatal2 letak juga koko.  Padahal plan asal tak macam tu.. :P

So, next time saya nak guna resipi kek vanila biasa atau white cake atau kek span je.  Lapisan paling terang tak perlu letak color.. Pastu nak guna cream cheese sebagai filling & frosting.. perghh!! Mesti sodap!  Janji warnanya cantik macam ni..

Gambar pinjam dari Google

No comments: