July 27, 2012

Kek Carrot Menjadi pojaan.. :D

Sebenarnya penat!  Tapi sayang nak tidurkan mata sebelum update blog ni.. Nak tunggu esok siang, bimbang banyak gangguan.  Apalagi kalau ada cik mat, memang ini laptop dia yang punyaa... Dia tengah seronok buka Dora kat youtube.. sambil telinga dengar Dora kat TV pulak.  Yg kelakar, tadi mak siap dengar betul2 dia mengikut si Dora tu ajar mengira dalam Spanish kat TV.  Memang boleh jadi macam Mahathir Lokman besar nanti.. Macam2 bahasa dia ikut.  Mandarin pun sama.. ikut si katun Kailan.  Saya pun tak pasti, katun tu bawa unsur negative ke positive kat dia.  Sebab dengan katun tu le dia semakin lancar bercakap dalam English.. Saya rasa tu sebab dia boring nak ke sekolah.  Pasal bahasa...

Wokehlah.. meh cerita pasal KEK!  Pagi tadi saya deliver kek tempahan customer carta no 1 saya, iaitu Shima & Zana.  Dorang share-share KEK KAROT a.k.a WALNUT CARROT CAKE.. So, satu kek saya belah dua seperti ini gambar.  Selain tu Zana & Fidah pulak borong KARIPAP FROZEN sekali.  Dorang bertiga ni kerja sekapal la ni.  Kami pulak berkawan dah makan tahun.. BFF gitu!  Kan kann... ;))

 Kaya dengan cream cheese... ;).  
Dapat order lagi utk raya sebab kawan dah terguda tgk gambar kek ni hihi...

Untuk esok pulak, saya dah siapkan jenis kek yang sama, untuk Kak Pah (nama glamer hihi..) ex-officemate saya juga.  Kak Pah order kek ni untuk birthday hubby dia esok (ops dah masuk harini la..).  Lepas siap kek ni saya rasa lega dan suka hati.  Rasa senang nak menyiapkan.. Pastu terus solat Isya' dan sambung terawih.  Siap solat, cuci perkakasan, sapu dan mop lantai, basuh baju kanak2, kemas2kan cik mat yg tidur sambil pegang buku tu.. pergh banyak kerja tau!! Tapi terasa bahagia hidup ini tatkala menatap kek kak pah..hehe!



OKlah... nak masuk tidur.  Dah niat nak bangun awal sket untuk sahur.. :))

No comments: